4 Ağustos 2015 Salı

Ağustos 2015 norveç trolltunga

               Norveç - troltunga

Merhabalar  ilk yazım olduğu için eksikler olabilir affedin trolltungaya gitmek için gereken tüm bilgileri vericem haydi lets go
 Öncelikle bu 2. Interrailim olduğu için tren saatleri ve yolculukları uzun aktarmalarda me yapcağım konusunda deneyimli olduğu için çok zorlansamda herkesin rahatlıkla gelebileceği bir yol.
Osloya nasıl gidilir
Tren
Osloya amsterdamdan hamburg üzerinden kiele kielden flensburga oradan gece otobüsü ile fredericaya oradanda kopenhag üzerinden toplamda 27 saat gibi çok  uzun yolculukla geldim.Trenle gelmek isteyenler için başka alternatifler  var ama rezervasyon gerektiriyor berlin üzerinden malmö treni var ama rezervasyon ücreti oyabilir araştırın derim
 uçak
 oslo rygge havalimanına çok farklı yerlerden ryan airla gidebilirsiniz(uçak bileti 25 euro diye sevinmeyin shuttle 25 euro :) ) yada doğrudan oslo gardenmoen havalimanına gelebilirsiniz
Deniz
Almanya kiel gothenburg kopenhag  portlarından  interrail biletin discount sağladığı 1 gece süren gemi var ama fiyatları sadece romantiklik arayan Avrupalılar içindir fiyatları söylemiyorum http://www.directferries.co.uk bakınız efenim (oha bencede)
Peki norveçte ulaşım nasıl
Oslo sentraleye saat 5 gibi geldim tek dileğim bergene giden trene binip vossta inmekti ama haftasonu olduğu için son tren saat 3deydi hafta içinde saat 3den sonra gece 23de gece treni var şu konuda çok eminimki osloya gelebildiğiniz kadar erken gelin çünkü her saniye bi seferi iptal edebiliyorlar ciddi anlamda berbat bir ulaşım ağları var ve norveçte en pahalı şeylerden biri ulaşımdır interrail biletiniz yoksa Ayvayı yemişsinizdir benden demesi
Norveç'te otostop
Bloglardan interrail grubundan  sabırlı olursan gelir yok efendim drammene git yok efendim konsbergden çekilir e134 yolu veya e16 yolları ile oddaya yada vossa gidersiniz dediler isterseniz deneyin ama benim tavsiyem bulaşmayın norveç insanı arabasına yabancı almayı sevmiyorlar hangi norveçliye otostopla voss' a gitmeye çalışıyorum dediğimde wouw good luck  dediler ciddi anlamda rezil olma olasılığınız yüksek benden demesi efenim
Otostopla drammen e134den konsberge giderken

Şimdi trolltungaya nasıl gidilir
Öncelikle 2 location üzerinden ulaşabilirsiniz bergen yada voss üzerinden 990 numaralı otobüsler üzerinden yada odda üzerinden 5 dk otobüs uzaklığında (yürümez tüneller var aklınızdan geçirmeyin) gene aynı hat üzerinden geçebilirsiniz. Oslodan da bergen trenine binceksiniz 7 saat sürüyo isterseniz vossta isterseniz bergenfr kalabilirsiniz benim tavsiyem voss) tren ilerledikçe  norvecin doğası sizi karşılayacak. .
Troltungaya ise tyssedal (tisuda diye okunuyor) durağına odda bergen yada vosstan otobüslerle geçebilirsiniz oddadan 995 990 vosstan 990 bergen den ise bergem odda otobüsü 760dı galiba tam hatırlamıyorum sonra oddadan da 995 yada 990 ile geçebilirsiniz.
Tyssedaldamdan trolltungaya nasıl çıkılır
Tyssedal durağından indiktem sonra bi üstgeçit göreceksiniz üstgeçitten karşıya geçip  park alanına kadar yürüyebilir otostop çekebilir yada otobüse binebilirsiniz.Park alanını zaten görünce anlarsınız 1 ev var ve yukarı çıkartan shuttle taxiler burdan kalkıyor 50 Kron gibi bişeydi yukarı yürümek gibi bi hata yapmayın kendi topuğunuza sıkmış olursunuz 3 4 km ve tünel var oraya girmek yasaktır paşalar gibi atlayın shuttla gidin derim yada otostop,  troltunga başlangıç bölgesinden de 2 yol var birincisi merdivenler ama ben dün yani 2 agustos 2015de gittiğimde kapalıydı diğer yol yani ormanlık alandan gittim
 şimdi troltunga yolculuğu hakkında küçük ama hayat kurtaracak bilgiler veriyim
Yedek çorap alın
Kar ayakakkabısı getirin
Dizinizdem bir probleminiz yada uzun yolculuklara engel olcak bi sorununuz varsa başlamadan bırakın
1 tane pet şişesi alın çokca nehir var doldurursunuz suyu çok iyi
 ilk 1 km baya yorucu bir tırmanış merdivenler var yerler çamur ve merdivenler çok dik ama 1kmden sonra biraz daha kolaylaşıyor ama asla kolay değil toplaöda 11km Parkur
Size enerji vericek çikolata ekmek piskevit gibi karbonhidrat alsanıx iyi olur. Tyssedal da market var oradan alişveriş yapabilirsiniz ama pahalı buldum şahsen
Sigara içiyorsanız o günün başından itibaren sigara içmeyin Parkur aeorebik antreman gerektiriyor nefesinizi fena halde keser benden demesi
Kar stickleri alabilirsiniz
İlk yardım malzemesi almanızı tavsiye ederim defalarca düştüm (sargı bezi bilek yaralanmaları için de uzun bi bez alabilirsiniz
Selfie stickinizi unutmayın
Parkurun belli bölgelerin de çok serin rüzgarlar esiyor onun için sağlam bi montunuz olsun
Vossa son otobüs 20 45de oddaya 23 45de taksi aklınızdan geçirmeyim ben oddaya gitmek için taksi çağırdım biner binmez adam 60 Krondan(9 kron=1 euro) açtı inmek istryincede sadece indi bindi için 120 kron istedi bende ana avrat sövr söve kaçtım :)
Geç kalırsanız odda otobüs durağında kalabilirsiniz hafif serin ve bankaları aşırı rahatsız yanınıza Tulumunuzu alırsanız iyi olur
Eğer profosyonel Kamp aletlerinix yoksa trolltungada kamp yapmayı tavsiye etmem vossta bile gece kamp attığım da üşüdüm benden demesi
Voltaren kas gevşetici merhem alın 22km sonrasında bacaklarınıxı hissetmiceksiniz


Yeme İçme su nasil olur
Öncelikle su için trenle gelceksiniz 1 tane 1.5 litrelik pet şişe alın yada 2 tane 500ml alın İskandinavyaya girdikten sonra bulduğunuz ilk çeşmeden (mcdonalts tuvaleti olabilir istasyon tuvaleti olur yada kaldığınıx hostellin suyu olabilir) gönül rahatlığıyla içebilirsiniz Hamidiyeden daha iyi olduğu kesindir.
Yemek için ben amsterdamda buldugum yerden konserve deposu yaptım mısır mix tropical fruit konservesi 800gram ve red kidney bean ve dutch cheese aldım 14 euro tuttu 4. Gündeyim hala yemeğe 1 kuruş harcamadım ama norveç içinde de x coop extra  , Rema 1001 buranın bimidir alışveriş yapabilirsiniz ama norveçte herşey çok erken kapanıyor pazar günü çoğu yer kapalı oluyor gene kendinizi bikaç günlük sağlama alcak kadar erzagınız olsa iyidir
Konaklama nasıl olur
Osloda olacaklar için oslo Lufthansa havalimanınında kalabilirsiniz voss için trem istasyonu12de kapanıyor ama tuvaletinde lockerlar var bijaçtanesi bozuk çok Güvenli ülke oldugu için bobrekci korkusu olmadan çantanızı koyabilirsiniz 3 gün koydum hiçbirşey olmadı. Vossta 1 kamp alanı var küçük çadır için 170 kron ücret alıyorlar isterseniz gece göl kenarına atın  ama fena esiyor benden demesi yada şu an konakladığım tren istasyonundan 1km uzaklıkta voss  vandraheim hostel var 350 kron ücreti var çok güzel manzarası ve staffı var kahvaltı veriyorlar her odada duş mutfakları var paraya kıyıp şiddetle tavsiye ederiö sokaklar çok soguk (3 gün sokakta kaldım )
 Buda burda tanıştıgım gönüllü olarak çalışan türkçe bilen bi Macar kızı baya türkçe muhabbet ettik çok şaşırdım gerçekten

Müzik tavsiye ettim top1 herzamanki gibi :))

Norveç trickleri
Otobüs kullanacaksınız parayı şöföre binip size bilet kesiyor gitceginiz rotadan 2. Durağı söyleyip uyur numarası yapabilirsiniz
Suya para vermeyin buldunuz çeşmeden için
Otobüslerde öğrencilere indirim var olmasanız bile hey do u have discount for student demeyi unutmayın
Şimdilik  aklıma gelenler bunlar iyi eğlenceler dilerim norveçte ulaşımın çok pahalı olduğunu ve herşeyin çok pahalı olduğunu unutmayın kısıtlı bütçeyle zorlanabilirsiniz 6 günde toplamda 80 euro ulaşıma 14 euro amsterdamda erzağa ( makarnex alın ) 35 euroda hostele verdim  ayın 6sında malagaya geçicem som gün havalimanında yatmayı düşünüyorum toplamda 3 gğn sokakta 1 günde odda otobüs durağında kaldım Tulumunuz 10 derece yada 4 6 derece ise matınızı serip rüzgarsız biryere çekilip uyıyabilirsibiz norveçte kamp yapmak tamamen serbesttir sadece evlerden uzak dursanız yeter  şimdiden sevgilerle
Anılcan 4 ağustos 2015




 Voss gölü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder